تولید پنل تلویزیون‌های OLED TV با قابلیت اتصال مغناطیسی به دیوارها از سویLG Display

تولید پنل تلویزیون‌های OLED TV با قابلیت اتصال مغناطیسی به دیوارها از سوی LG Display

پنل‌های LCD موجب باریک‌تر و سبک‌تر ساخته شدن تلویزیون‌ها به اندازه‌ای که قابل اتصال بر روی دیوار درست مانند یک تابلو باشند، شده‌اند. اما مجموعه‌ی LG Display گامی فراتر برداشته و اخیرا از یک پنل OLED پرده‌برداری کرده که درست مانند یک کاغذدیواری و به صورت مغناطیسی قابل نصب بر روی دیوار است.

LG Display از این صفحه‌ی تلویزیون 55 اینچی OLED خود در نمایشگاه رسانه‌های سئول رونمایی کرد. درمقایسه با پرچم‌دار فعلی 55 اینچی OLED TV این کمپانی که 4.3 میلی‌متر ضخامت دارد، پنل جدید تنها دارای ضخامت 0.97 میلی‌متر و وزن 1.9 کیلوگرم است. این دستگاه همچنین انعطاف‌پذیر می‌باشد.

رقبایی مانند سامسونگ و سونی، ظاهرا از رقابت در بخش OLED بسیار عقب مانده‌اند و امید خود را به نسل بعدی تکنولوژی LCD یعنی quantum dot، بسته‌اند. اما یئو سانگ، مدیر بخش OLED مجموعه‌ی LG Display، وعده‌ی ارتقای تولید OLED را در اواخر این سال داده تا نیازهای مصرف‌کنندگان تامین شود. اگرچه LG Display یک کمپانی مستقل و تامین‌کننده‌ی پنل‌های شرکت‌های مختلفی مانند دل، ایسوس و اپل می‌باشد، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده‌ی آن LG Electronics است.

اوایل این سال، LG Display به انتشار پنل‌های OLED در ابعاد 55، 65 و 77 اینچ اقدام نمود، اکنون این کمپانی خواهان دستیابی به جایگاهی بالاتر است به طوریکه یئو وعده‌ی ارائه‌ی پنل‌های 99 اینچی را تا پایان سال داده است. اما وی همچنین اعلام کرده که این کمپانی دست از تولید نمایشگرهای اندازه کوچک و متوسط برنمی‌دارد و طرح‌هایی برای ادامه‌ی ارتقای تکنولوژی OLED پلاستیکی برای استفاده در نمایشگرهای انعطاف‌پذیر و شفاف مخصوص دستگاه‌های پوشیدنی و داشبوردهای خودروها دارد.

هنوز خبری مبنی بر زمان انتشار صفحه‌ی تلویزیون‌های OLED دیواری برای مصرف‌کنندگان اعلام نشده است، اما حتی ایده‌ی ساخت تلویزیون که به صورت مغناطیسی قابل اتصال به دیوار باشد، بسیار جذاب است.

 

 

منبع : gizmag



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، ،


تاريخ : شنبه 2 خرداد 1394برچسب:, | 20:2 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز